Voetbal.blog rijdt …de Jeep Compass

Wat is de overeenkomst tussen Andrea Pirlo, Carlos Tevez, Gianluigi Buffon en jullie voetbalblogger?

Nee, …fout, ik sta niet onder contract bij Juventus. Maar ik heb laatst wel een tijdje in een auto van hetzelfde merk gereden als de vedettes van De Oude Dame. Goed, daar houdt de overeenkomst wel een beetje op, want waar de Juventus-spelers waarschijnlijk allemaal over een eigen wagenpark met een aantal dure bolides beschikken, was het in mijn geval een tijdelijk pleziertje. Ik moest de Jeep Compass waarin ik reed na de testperiode weer gewoon inleveren bij het Jeep hoofdkwartier in Lijnden. Maar toch, ik heb me toch een paar dagen een stukje meer verbonden gevoeld met de grootmacht uit de Serie A.

Even een kleine opmerking vooraf over mijn eigen auto: ik ben echt wel tevreden over het beestje, maar het is ook wel eens lekker om rond te rijden om een auto, waarbij je het gevoel hebt dat mensen toch wat meer tegen je op kijken en van waaruit je zelf de boel wat meer van boven kunt bekijken. Letterlijk, want je hebt een lekkere hoge zit en een daarbij behorend goed uitzicht over het verkeer. De Compass is stevige buffel, maar wel eentje die er niet uitziet als een lomp werkpaard. Sterker nog, de afwerking is dik in orde, met onder andere de stoere voorkant met een indrukwekkende dikke grille.

De Compass is een auto waarmee je zowel in de stad, als op het wat meer ruige terrein prima uit de voeten kunt en dat brengt me toch weer even bij Juventus. Want wie vorige week in de Champions League heeft gezien op wat voor veld Juve moest spelen tegen het Galatasaray van Wesley Sneijder, weet hoe belangrijk het kan zijn om op alle types terrein goed uit de voeten te kunnen. Misschien hadden de spelers van De Oude Dame toen toch nog net iets meer eigenschappen van hun sponsor moeten hebben. Wie weet, misschien hadden ze dan betere gepresteerd op het slechte veld en waren ze dan niet uitgeschakeld door het doelpunt van onze landgenoot in Turkse dienst.

Ik zal het maar meteen toegeven, alhoewel ik links en rechts wel een paar keer bewust over onverharde wegen en een behoorlijk hobbelige werf heb gereden, ben ik het echte ruige terrein niet in gegaan; ik was even niet in de gelegenheid om de wildernis in te trekken en door heuvelachtig gebied met greppels, kleine beekjes en ruwe grindpaden te rijden, maar ik ben er van overtuigd dat het voor de Compass met z’n 4WD geen enkel probleem opgeleverd zou hebben.

Zowel van binnen als van buiten is alles bij de Compass keurig afgewerkt, waarbij vooral ’s avonds opvalt dat je niet misgrijpt omdat ook de verlichting van binnen subtiel, maar nuttig aanwezig is. Ook aanwezig, op een handige manier, is het grote touchscreen, al heb je de ‘touch’ voor veel functies niet eens nodig. Doormiddel van stembediening kun je met spraakcommando’s al heel veel voor elkaar krijgen. Dus voor veel functies hoef je je handen niet eens van het stuur te halen, omdat je via het nieuwe U-connectsysteem gewoon kunt zeggen wat je wilt.

Onder de streep is de Jeep Compass een auto waarmee je prima gezien kunt worden in de stad, maar die alle eigenschappen heeft waarmee je je ook op andere terreinen geen zorgen hoeft te maken dat je strandt.

Voor meer informatie over de Jeep Compass verwijs ik je naar een dealer bij jou in de buurt of natuurlijk de informatieve, duidelijke Nederlandse site van Jeep.

Lees ook:TORENHOGE AMBITIES IN HET PSG TRAININGSPAK
Lees ook:Nieuw voetbalgear nodig?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.