Categorie: "reclame"

Chinees telefoniebedrijf Huawei volgend seizoen shirtsponsor Ajax?

Het zou zomaar kunnen dat Ajax volgend seizoen een Chinese shirtsponsor heeft. De Amsterdamse club onderhandelt met het Chinese telefoniebedrijf Huawei om vanaf volgend seizoen de shirtsponsor te worden. Als beursgenoteerd bedrijf moet de regerend landskampioen  voorzichtig omgaan met gevoelige informatie, maar Edwin van der Sar, directeur marketing van de koploper van de eredivisie, ontkent niet dat er ‘serieuze gesprekken’ zijn tussen Ajax en Huawei, zo meldt de NOS. Huawei, sinds september van dit jaar al shirtsponsor van Borussia Dortmund en sinds 2011 actief op de Nederlandse markt, zou de opvolger worden van Aegon, dat sinds 2008 jaarlijks tussen de tien en twaalf miljoen euro betaalde als hoofdsponsor.

Coca Cola en Microsoft strijden om sponsornaam stadion Real Madrid

Estadio Santiago Bernabeu… Een legendarische naam in de Spaanse en Europese voetbalgeschiedenis, maar hoe lang nog? De Spaanse sportkrant El Mundo Deportivo meldt dat het stadion van Real Madrid mogelijk een sponsornaam gaat krijgen. Real heeft hard geld nodig voor de nodige onderhoudswerkzaamheden aan het stadion. De naam Estadio Santiago Bernabéu blijkt daarbij niet onaantastbaar voor de Spaanse club. Zo heeft Coca Cola er 80 miljoen euro per jaar voor over om de naam van het stadion van Real Madrid te kopen. Daarmee overtreft de multinational Microsoft, dat eerder 50 miljoen wilde betalen.

PSV moet op zoek naar nieuwe sponsor

Nee… rustig maar: de naam blijft heus gewoon Philips Sport Vereniging, maar PSV moet wel op zoek naar een andere rugsponsor. Kredietverlener Freo, de op Philips na grootste sponsor van PSV, gaat haar jaarlijkse bijdrage flink terugschroeven. De dochteronderneming van De Lage Landen geeft PSV de ruimte om een nieuwe sponsor voor de achterzijde van het shirt te zoeken. Het toestaan van rugsponsoring van Freo was drie jaar geleden, ten tijde van de financiële herstructurering, een geste van Philips dat exclusiviteit als shirtsponsor had. Freo maakt op jaarbasis nu nog 1,4 miljoen euro over aan PSV. Dat bedrag gaat in het nieuwe contract behoorlijk omlaag, maar Freo blijft desondanks een grote partner voor de Eindhovense topclub.

Foutje bedankt… PSV blundert met jubileum-bierblikken

Oeps… Een oplettende PSV-supporter heeft een fout ontdekt op één van de bierblikken die PSV en Bavaria hebben ontworpen in het kader van het honderdjarig bestaan. Elk van deze blikken is geïnspireerd op een succesvol of bijzonder elftal uit de historie van de Eindhovense club. Één blik bevat echter een fout; de selectiefoto van het seizoen 1999-2000 blijkt niet het team van dat seizoen, ontdekte supporter Stijn Schülein. PSV heeft toegegeven dat de foto op het jubileumblik verkeerd is. “Eerlijk is eerlijk! Je hebt ons verrast met je bericht wat betreft het blik van seizoen 1999-2000″, laat Guus Pennings, hoofd marketing bij PSV, weten aan Schülein. De oplettende fan krijgt de jubileumblikken gratis van de club. Da’s dan wel weer een keurige actie !

Puma en Nike ‘not amused’ over Adidas-strepen Balotelli

Ik geloof niet dat Mario Balotelli buiten zijn persoonlijke sponsor en de sponsor van de Italiaanse ploeg om op een slimme manier wilde reclame maken voor Adidas: Volgens mij zijn het ‘gewoon’ van die tape-pleisterstroken die spelers tegenwoordig wel vaker hebben om sommige spieren/spiergroepen een bepaalde stevigheid of andere impuls te geven, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen in de strepen op de rug van Mario Balotelli gisteren het Adidas-kenmerk zagen. En dus krijgt de juich-actie van Super Mario na zijn tweede doelpunt nog een extra negatief tintje, naast de gele kaart die hij natuurlijk ook al kreeg voor het uittrekken van zijn shirt. Naar verluidt zijn, zijn persoonlijke sponsor(Nike) en de sponsor van Italië(Puma) niet blij zijn actie na afloop van het tweede doelpunt.

 

Domme Bendtner lijkt goed weg te komen…

Goed, de schorsing voor de eerste EK-kwalificatiewedstrijd (tegen Tsjechië) is hij geschorst, daar gaat weinig aan veranderen, maar het lijkt er sterk op dat Nicklas Bendtner zijn boete niet zelf hoeft te betalen. Gokkantoor Paddy Power heeft namelijk aangeboden de boete van 100.000 euro te betalen voor de Deense international. Bendtner maakte na zijn tweede goal in de EK-wedstrijd tegen Portugal (2-3) opzichtig reclame voor die Ierse bookmaker door zijn shirt op te tillen en de broek iets te laten zakken. De naam van het wedkantoor stond in grote letters op de band van zijn boxershort. Domme actie… Zou de spits nou vooraf echt niet hebben bedacht dat de UEFA hier weleens tegen op zou treden? Misschien zijn er betere plannen:

Merkenonderzoek: ‘Feyenoord sterker merk dan Ajax’

Opvallend… Uit een tweejaarlijks merkenonderzoek door Hendrik Beerda Brand Consultancy blijkt dat Feyenoord Ajax voorbij is met de kracht van het merk. Het tijdschrift Marketing Tribune publiceert vandaag uit het onderzoek. In een overzicht van de Nederlandse sportmerken hoeft Feyenoord alleen nog het Nederlands elftal voor zich te dulden. De terugkeer van Feyenoord aan de top van het Nederlands voetbal en het gekrakeel bij Ajax zorgden voor het inhalen van Ajax door Feyenoord.