Categorie: "reclame"

Bizarre combi: Star Wars, Snoop Dogg, Beckham, Oasis, Daft Punk, Beckenbauer en …Adidas

Eh… Ik ben een Star Wars-liefhebber, ik hou van voetbal, ik vind de muziek van Daft Punk (en een aantal nummers van Oasis) behoorlijk okee en ik vind dat Adidas mooie schoenen en trainingsjackies maakt… Dan kun je je voorstellen dat ik wel even gek op keek toen ik de volgende commercial tegen kwam:

Jan Smit in Oranje wk-onderbroek…

De gekte rond het WK in Zuid-Afrika. Iedereen probeert een graantje mee te pikken. Zo ook winkelketen C&A. Daar wordt nu namelijk een speciale oranje WK-boxershort verkocht. En goed ook: er zijn er inmiddels al bijna 70.000 over de toonbank gegaan. Het gezicht bij de onderbroek is niet een bekende voetballer, maar Jan Smit. (en nee… het is niet de voorzitter van Heracles Almelo, maar de Volendamse zanger)

Specialist ziet niets in bungels, gogo’s, juichbandjes enzovoort

Sportmarketing… Twintig jaar geleden had volgens mij niemand in Nederland ervan gehoord, maar inmiddels is het een gewaardeerde tak in de marketingwereld. Onlangs stond in De Telegraaf een paginagroot interview met sportmarketing-grootheid Frank van den Wall Bake. Hij liet in het interview eens even fijntjes weten hoe hij denkt over alle oranje-actie-weggeef-producten die tegenwoordig rond elk groot toernooi massaal op de Nederlandse markt verschijnen. Wat zeg ik… waar je mee wordt doodgegooid!

Bavariameisjes halfnaakt op kalender?

Een collega van me kwam vandaag met een ideetje voor de nieuwe reclamecampagne van biermerk Bavaria. Het merk, dat tijdens het WK in Zuid-Afrika nu al voor heel veel ophef heeft gezorgd middels de strippende biermeisjes in bavariajurkjes, zou volgens hem moeten voortborduren op deze hype. Bavaria zou volgens hem (in de trend van de beroemde Pirelli-kalenders) een kalender moeten uitgeven met bij iedere maand een mooie meid in verleidelijke pose in zo’n dutchydress.

Op zoek naar de Bavaria dutchydress van supertrash?

…dan ben je niet de enige! De hele soap rond de biermeisjes rond de wedstrijden van het Nederlands Elftal heeft er namelijk in ieder geval voor gezorgd dat de vraag naar de dutchydress-jurkjes van Bavaria enorm is. Het oranje jurkje, waarin de dames in Zuid-Afrika de tribunes onveilig maakte is op de eigen site inmiddels al uitverkocht, en is lang niet in alle supermarkten (meer) verkrijgbaar. En dan komt de Nederlandse handelsgeest bij veel mensen bovendrijven: dat blijkt op Marktplaats: het oranje jurkje van Bavaria wordt meer dan tweeduizend keer aangeboden, maar er al bijna 40.000 keer naar gezocht.  Zoek hier op marktplaats.

Nederland Wereldkampioen? Een jaar lang gratis stroom!

Ik had er al wel wat mensen over horen praten, maar ik dacht eigenlijk dat het een lulverhaal was. Maar nu ik het net heb gelezen bij mijn collega Michael van de Reclameblog, denk ik dat het wel eens echt waar kan zijn. De Nederlandse Energie Maatschappij belooft nieuwe afnemers een jaar gratis stroom als Nederland deze zomer Wereldkampioen wordt: Wij zijn fan van oranje en daarom krijgt u een jaar lang gratis stroom als u voor 1 juli voor een 3-jarig contract naar ons overstapt en ons Nederlands Elftal de finale wint.” Goed, er zullen ongetwijfeld