Categorie: "reclame"

Lekker muziekje bij Rexona spotje met scheidsrechter

Leuk, het Rexonaspotje met die scheidsrechter die geen gele/rode kaarten wil uitdelen omdat hij bang is voor zweetplekken onder zijn armen. Ik dacht eerst trouwens echt even dat het echte voetbalbeelden waren, omdat de shirts en entourage behoorlijk lijken / leken op AS Roma en een andere Italiaanse club uit begin jaren ’90. Het muziekje is in ieder geval waanzinnig gekozen, helemaal in combinatie met de beelden. Best grappig om op een ‘gezellig Italiaans volksliedje’ (denk ik tenminste) te zien hoe de een na de andere smerige overtreding onbestraft blijft. Nog niet gezien, of gewoon even nog een keer kijken? Dat kan:

Hét middel tegen de vuvuzela:

Ook zo’n hekel aan het constante gezoembrom van de vuvuzela? Je bent niet de enige. Zo doen de Zuid-Afrikaanse handelaren in oordopjes momenteel goede zaken tijdens het WK voetbal. De afgelopen dagen is een ware run ontstaan op de beschermende dopjes vanwege het oorverdovende kabaal van de Afrikaanse voetbaltoeter. De oordopjes hebben al de bijnaam ‘Vuvu-stop’ gekregen.

Kolere… De prijs van een reclamespotje in de rust van de WK-finale?

OEF… ik denk dat we er van uit kunnen gaan dat er in de rust van de WK-finale geen commercials te zien zullen zijn van kleine bedrijfjes… Een spotje van een halve minuut op dat tijdstip kost namelijk nu al 113.000 euro. En laten we wel wezen, dan moet je ook het filmpje nog opnemen, acteurs betalen enzovoort…

WK 2010: supporters met ‘kogelvrij’ vest naar Zuid-Afrika!

Bizar… Zou het een grap zijn of serieus bedoeld? Hoe dan ook: een Engels bedrijf brengt een steekvest (een soort kogelvrij vest, allen dan niet kogelvrij…) op de markt met verschillende WK-opdrukken. Zo kan je kiezen voor de vlag van je land of voor slogans zoals “Olé”. Een vrolijke WK-outfit en ook nog veilig tegen steekwonden dus.

De WKR van de dag: (4) Messi, Drogba, Henry e.a. in Afrika (Pepsi)

DE WK RECLAME VAN DE DAG - Grote voetbaltoernooien… ze halen het beste naar boven in de (inter)nationale reclamewereld. Al jaren is het tijdens de WK’s en EK’s een stuk leuker om naar de reclameblokken op televisie te kijken dan normaal. Ieder zich respecterend merk doet op de een-of-andere manier wel iets met deze evenementen waar Nederland warm voor loopt. Of het nou om supermarkten gaat die verzamelpoppetjes weggeven, biermerken die kleding bij de goudgele rakkers doen of snackfabrikanten die een paar oud-internationals van stal halen.

De WKR van de dag: (3) De onzin van Plop en Van Breukelen

DE WK-RECLAME VAN DE DAG – Grote voetbaltoernooien… ze halen het beste naar boven in de (inter)nationale reclamewereld. Al jaren is het tijdens de WK’s en EK’s een stuk leuker om naar de reclameblokken op televisie te kijken dan normaal. Ieder zich respecterend merk doet op de een-of-andere manier wel iets met deze evenementen waar Nederland warm voor loopt. Of het nou om supermarkten gaat die verzamelpoppetjes weggeven, biermerken die kleding bij de goudgele rakkers doen of snackfabrikanten die een paar oud-internationals van stal halen.

Koe-man? Koe-vermans? Koe-rani? De Koe-zman?

Na de voetballende kippen van gisteren, is het nu de beurt aan deze koe.

Je voelt de hele tijd al wel aankomen dat er iets gebeuren, maar wat…  Aan het eind van het filmpje weet je het!
(als je trouwens nog een paar andere flauwe voetbal-naam-vervoegingen weet, kun je ze plaatsen bij de reacties onder dit bericht)

De WKR van de dag: (2) Het Duitse antwoord op de Heineken Pletterpet

DE WK RECLAME VAN DE DAG – Grote voetbaltoernooien… ze halen het beste naar boven in de (inter)nationale reclamewereld. Al jaren is het tijdens de WK’s en EK’s een stuk leuker om naar de reclameblokken op televisie te kijken dan normaal. Ieder zich respecterend merk doet op de een-of-andere manier wel iets met deze evenementen waar Nederland warm voor loopt. Of het nou om supermarkten gaat die verzamelpoppetjes weggeven, biermerken die kleding bij de goudgele rakkers doen of snackfabrikanten die een paar oud-internationals van stal halen.

De WK-reclame van de dag: (1) De pletterpet

Grote voetbaltoernooien… ze halen het beste naar boven in de (inter)nationale reclamewereld. Al jaren is het tijdens de WK’s en EK’s een stuk leuker om naar de reclameblokken op televisie te kijken dan normaal. Ieder zich respecterend merk doet op de een-of-andere manier wel iets met deze evenementen waar Nederland warm voor loopt. Of het nou om supermarkten gaat die verzamelpoppetjes weggeven, biermerken die kleding bij de goudgele rakkers doen of snackfabrikanten die een paar oud-internationals van stal halen.