Losseveterwarmingup Maradona, deel 2

Waar ging het fout? Het lied heet voor zover ik weet niet Life is live, ook niet Live is Live, maar Live is life. Of toch niet? In ieder geval ben ik er inmiddels vrij zeker dat Maradona de warming up deed voor het duel in Munchen (1989), de halve finale dus. Overigens maakte Maradona toen hij scoorde tegen het Stuttgart van Arie Haan een armgebaar naar de Nederlander: Haan had gezegd dat in de toekomst spelers groter dan 1.80 de dienst gaan uitmaken.

7 reacties op “Losseveterwarmingup Maradona, deel 2

  1. Arjan Schouten

    fout..fout fout..

    Is gewoon in het Napolistadion in de finale, was echter nog niet beslissend, de 3-3 uit bij Stuttgart gaf de doorslag

      /   Beantwoorden  / 
  2. Robert

    Het is dus 100% zeker niet in het Napolistadion, kijk eens naar die reclameborden man: Erdgas, Interstuhl, Dehner, OBI. Niet echt

    En verder ook een bord van… Commodore, voormalig shirtsponsor van Bayern.

    Ik hou het dus ook op de halve finale tegen Bayern Muenchen. Op de website van Zomergasten staat er het volgende over: “Voor de halve finale dus, en niet voor de finale. Het fragment is trouwens bewaard en gemonteerd door Frank Raes,
    commentator voor de Belgische televisie, en de enige die op dat moment de reflex had om de beelden op te vragen en er een fijne montage mee te maken.”

      /   Beantwoorden  / 
  3. remco janssen

    ik ben ook daardoor niet overtuigd. Het is een kwestie van voortschrijdende geschiedsvervalsing. Misschien heeft het niet eens plaatsgevonden, of was het een alien die hooghield. We’ll never know.

      /   Beantwoorden  / 
  4. Micha

    Vorige week zei Haan tegen Borst in Studio voetbal dat hij bij de opwarming was tijdens de finale.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Ralph

    Het is de halve finale in ’89 in Munchen !
    Commodore is inderdaad een oud-shirtsponsor van Bayern, die plaatsen echt geen bord in Stuttgart. En Arie Haan zou willen dat hij erbij was !

      /   Beantwoorden  / 
  6. John Bonello

    Volgens mij was het de finale in Stuttgart op 17 mei 1989. Commodore wilde heus niet alleen in Munchen computers verkopen, ik vind dat geen bewijs. Denk je echt dat zo’n multinational alleen in een Duitse stad sponsorde? Arie Haan heeft gelijk, ik herinner mij dat het de finale was. Standpunt van Arjan zou eventueel wel kunnen, misschien was het de heenwedstrijd van die finale, dus in Napels. Dat de reclameborden Duits zijn doet daar niets aan af. Reclame richt zich op TV-kijkers, er kunnen best duitstalige borden in napels hebben gestaan tbv Duitse tv.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.