Categorie: "reclame"

John Heitinga vergelijkt zichzelf met tv-commercial

Gelukkig: ze bestaan nog: voetballers die zichzelf niet al te serieus nemen en ook nog een beetje de lol van dingen in kunnen zien. Een verademing in deze tijd met alle Promessen, El Ghazi’s en Kazimen van deze wereld… John Heitinga heeft bij Frank de Boer zelf gevraagd of hij maandagavond met Jong Ajax mee kon spelen in de Jupiler League. De verdediger wacht bij het eerste elftal nog altijd op zijn eerste competitieminuten. Heitinga ziet er in het Algemeen Dagblad wel de spot van in. “Ik kan zo in die reclame van Telfort hè: ‘Van de WK-finale in Zuid-Afrika naar de Jupiler League op maandagavond’”, aldus de verdediger, die de smaak te pakken heeft en met een nieuwe variant komt. “Na de Premier League, de Bundesliga, de Primera Division nu dan ook mijn debuut in de Jupiler League.”

De financiele waarde-top 50 van de voetballerij (met Ajax en PSV)

De meest waardevolle voetbalclub? Niet echt een grote verrasing: Manchester United. Met een marktwaarde van ruim 1,2 miljard dollar is United de eerste club die de grens van één miljard dollar overschrijdt, zo blijkt uit de nieuwste cijfers van Brand Finance. De club heeft een ruime voorsprong op FC Bayern München (933), Real Madrid CF (873), Manchester City (800) en Chelsea FC (795). FC Barcelona, dat dit seizoen de treble won en beschikt over het doeltreffendste trio allertijden, staat pas op plek zes en heeft een marktwaarde die honderd miljoen dollar onder die van aartsrivaal Real Madrid zit, 773 miljoen dollar.

PSV in paarse voetbalshirts om Nike te bedanken

Eh? Ik vind het een beetje een raar verhaal, maar oke: PSV en shirtsponsor Nike hebben besloten om de competitie in stijl af te sluiten. In de laatste twee wedstrijden draagt de club uit Eindhoven een speciaal tenue. Dit om het einde van de samenwerking met Nike te markeren. Dat schrijft het Eindhovens Dagblad maandagochtend. PSV werkte al twintig jaar samen met shirtsponsor Nike, maar aan die coöperatie komt na dit seizoen een einde. Omdat het eerste uitshirt, in het seizoen 1995/1996, paars was, hebben PSV en Nike besloten op dezelfde manier te eindigen. Daarom speelt PSV de laatste twee competitieduels in een paars tricot.

Bizar: Philips niet meer als shirtsponsor op tenue PSV

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar hier kan ik me echt heel moeilijk een voorstelling bij maken: PSV dat niet met Philips op de borst speelt…

Toch lijkt het er echt op dat de naamgever van de Philips Sport Vereniging na het einde van het volgende seizoen gaat stoppen als shirtsponsor. En dat gaat echt even wennen worden, want Sinds shirtsponsoring bestaat in het Nederlandse betaalde voetbal, staat Philips op de shirts van PSV.  En alhoewel er een punt komt achter het shirtsponsorschap, zal Philips wel aanblijven als gewone sponsor.

Ziggo binnenkort nieuwe shirtsponsor voor Ajax

Binnenkort speelt Ajax met een ander sponsor op het shirt: mMet ingang van 1 januari 2015 is kabelexploitant Ziggo de nieuwe hoofdsponsor van Ajax. Met deze overeenkomst gaat Ajax er twee miljoen euro op achteruit. Dat maakt Ajax zojuist bekend via de eigen kanalen. De Amsterdammers krijgen een jaarlijkse vergoeding van acht miljoen euro. Daarnaast is in de overeenkomst een variabele vergoeding van twee miljoen euro afgesproken. De huidige hoofdsponsor, Aegon, betaalt tien miljoen op jaarbasis en maximaal twee miljoen variabel. Aegon blijft nog 2,5 jaar aan Ajax verbonden als gewone sponsor, alleen dan dus niet meer op het shirt.

Oranjekoorts / WK-koorts in winkels komt maar langzaam op gang

Nog minder dan drie weken, dan gaat in Brazilië het WK van start. Maar, en dat zal u niet ontgaan zijn, de echte gekte is nog niet begonnen. Sterker nog: eigenlijk moet de oranjekoorts in de Nederlandse supermarkt nog op gang komen.  Volgens een afgelopen week gehouden onderzoek van marktvorser GfK hebben bijna 450.000 Nederlandse huishoudens een ‘oranjeproduct’ gekocht. Dit komt neer op 5,9 procent van alle huishoudens in Nederland. Dit is fors minder dan in de week van Koningsdag, toen 14,5 procent van de huishoudens een oranjeproduct in hun winkelmandje legden.