Specialist ziet niets in bungels, gogo’s, juichbandjes enzovoort

Sportmarketing… Twintig jaar geleden had volgens mij niemand in Nederland ervan gehoord, maar inmiddels is het een gewaardeerde tak in de marketingwereld. Onlangs stond in De Telegraaf een paginagroot interview met sportmarketing-grootheid Frank van den Wall Bake. Hij liet in het interview eens even fijntjes weten hoe hij denkt over alle oranje-actie-weggeef-producten die tegenwoordig rond elk groot toernooi massaal op de Nederlandse markt verschijnen. Wat zeg ik… waar je mee wordt doodgegooid! Van den Wall Bake is groot voorvechter van lange relaties tussen sport en merk. Over supermarktgadgets als de Bungels, Gogo’s en Juichbandjes zegt hij: “Dat opportunistische gedrag van bedrijven die op een goedkope manier willen meeliften op de populariteit van Oranje stoort me wel, ja. Ik kijk er met enige vorm van cynisme naar. De trouwe sponsors in het voetbal hebben recht van spreken, maar alle prullaria die daarnaast op de markt is gekomen… Ik vraag me af of dat zinnig is. Zo ja, dan zegt dat veel over ons Nederlanders. Geloofwaardigheid in het leven begint bij consistentie. Je moet eerst zaaien voordat je kunt oogsten.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.